tisdag 6 juni 2017

Trångbott...

... kan det kanske bli i första odlingslådan där rosablommande jordgubbar, squash och bönor/ärtor ska samsas, om allt går vägen. Snörena i spaljén måste jag nog vira om för mellanrummet är alldeles för stort. I bortre lådan...



 ... i hitersta lådan har jag satt morötter, salladslök och palsternacka. Närmast växer jordärtskockor, början på en hallonbuske och rabarber. Rabarbern syns knappt eftersom de är så små, jag har flyttat på dem varje sommar sedan jag hittade dem för fyra år sen och de behöver minst tre år för att etablera sig. I år har de fått både kogödsel och nässelvatten som gödning så de borde hinna etablera sig bra till nästa sommar. Runt omkring har jag satt potatis, 15 st av sorten Cerisa (bild lånad av larsviken.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar